divendres, 5 de juny del 2015

Marta, d’Enric Vila Casillanis

Enric Vila Casillanis
Vaig néixer a Calella, el 1952, aleshores una població obrera dedicada al tèxtil que em va marcar. Ebenista de professió, després d’estudiar interiorisme a Llotja, vaig tenir taller propi; però la meva vida laboral ha transcorregut pràcticament en una galeria d’art. Faig teatre des de petit (actor, escenògraf, adaptació). Escric des de sempre; porto 10 anys participant seriosament en un taller d’escriptura.


MARTA 
(fragment)

Marta, fa dies que em roda pel cap, i estic segur que t’agradarà molt. Per fi, avui, he decidit fer-ho, i si t’he de ser franc, m’ha costat entrar-hi... Em pensava que aquests llocs hi anava gent tocada i posada, per això se’m feia una muntanya! Veig que no, tot i que hi ha algú una mica tibat, dels que et miren per sobre l’espatlla amb cara de setciències... Si sabessis on sóc, te’n feries creus: a la biblioteca! Estic segur que et posaràs molt contenta quan ho sàpigues. Ho he fet per tu, per donar-te una sorpresa, i estic segur que t’agradarà molt. Quan he entrat m’he quedat clavat a terra: totes les parets estan farcides de llibres, a tot arreu! Mai m’hagués imaginat que n’hi haguessin tants. I també està ple de gent; jo pensava que no trobaria ningú!


Arola Editors publicarà en un volum col·lectiu els textos 
seleccionats en el Concurs de relats breus 'Bibliorelats'.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada