divendres, 5 de juny del 2015

Punt de trobada, de Joan Pinyol

Joan Pinyol Colom
Vaig néixer a Capellades el 1966. Sóc llicenciat en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona, catedràtic d’Ensenyament Secundari i escriptor. Fins avui ha publicat disset llibres, entre els quals, Avinguda Capri (Columna, 1999 –finalista del IV Premi Pere Calders de Literatura Catalana) i  Pilota de Set, (Proa, 2008 -XLIII Premi Recull de Narrativa). Trobareu més informació: http://www.escriptors.cat/autors/pinyolj/


PUNT DE TROBADA 
(fragment)
La Biblioteca Pública Llegeixmelsmots es va inaugurar oficialment un dia de primavera. L’endemà, a tocar d’un dels prestatges blancs i lluents,  van començar els contactes.
—Em dic Presència de Catalunya, i et demano que no em tractis de vostè. Sóc conscient que els meus setanta-set anys són proclius fins i tot a les reverències, però et puc ben assegurar que la vellesa només va per fora i que em sento com el primer dia que vaig pujar al camió del Servei de Biblioteques al Front. Mira’m el llom! Veus aquestes taques vermelles? No són pas les restes de la tinta correctora d’un docent. Ni tampoc petits fragments de la parella de ball d’una bona llesca catalana. Són trossets de sang vessada pels soldats que em feien córrer entre trinxeres mentre els feixistes ens disparaven.


Arola Editors publicarà en un volum col·lectiu els textos 
seleccionats en el Concurs de relats breus 'Bibliorelats'.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada